Världens bästa människa




Finns det trognare kamrater är hundar? Jag tror inte det. Min hund avgudar mig. Men med det kommer också ett ansvar. Jag måste leva upp till hans bild av mig som världens centrum. Jag vill inte göra honom besviken.
Min hund Djingis är alltid lika glad varje morgon. Jag har bestämt mig för att lära om och ta min hund till hjälp. Imorgon måndag ska kliva ur sängen med ett leende på läpparna och om jag hade haft en svans så skulle den vifta. Ibland kan Morgonhumöret bli tyngt över allt som jag ska hinna med under dagen. Men att oroa sig i förväg hjälper föga så det är lika bra att skippa det helt.
Hej måndag. Jag är redo med ett leende på läpparna.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varför heter bloggen Anahita Sthlm?

Nu finns det även en Faceboksida för Anahita Sthlm