Nu finns det även en Faceboksida för Anahita Sthlm


Igår lanserade jag en sida på Facebook för Anahita Sthlm. På mindre än ett dygn har jag fått nästan 100 följare. Jag är supernöjd. Målet är att 1 000 personer ska gilla sidan fram till Midsommar.
Med satsningen på Anahita Sthlm vill jag gå från ord till handling. Det går inte att vara skomakarens barn längre. Jag jobbar med marknadsföring och kommunikation. Jag behöver vara minst lika seriös och duktig som mina företagskunder. När jag pluggade på Journalisthögskolan för många år sedan präntades ett uttryck in rejält. "Show, don't tell". Lite slarvigt översatt visa det du vill säga, berätta inte. Alltså visa hur du jobbar med kommunikation och markandsföring i ditt eget företag, prata inte bara med kunderna hur de ska göra.
Jag är inte klar på långa vägar med satsningen på Anahita Sthlm. Min idé är att arbeta fram satsninen inför öppen ridå, här på bloggen och på Facebooksidan. Så småningom blir det även en hemsida. Men som sagt, en sak i taget. Nu har startskottet gått. Nästa steg är att ta fram en tidsplan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varför heter bloggen Anahita Sthlm?

Är konturerna lite luddiga fortfarande?