Är konturerna lite luddiga fortfarande?


Hur ser dina kommande tolv månader ut? Är din bild lika suddig som den ovan? Jag brukar bestämma mig för ett mål och sedan funderar jag lite på hur jag ska ta mig till målet. Redan då brukar jag se en plan framför mig och framför allt är målet glasklart. Mitt mål för Anahita Sthlm är tre nya kunder under januari och feburari. Imorgon tisdag har jag mitt första vidoemöte med en presumtiv kund. Så spännand och kul! Jag är superpeppad att börja arbeta efter helgerna. Om det går bra imorgon har jag bara två nya kunder att hitta.

Nyårslöften
Idag var jag på gymet med en hel hög andra personer. Jag har inte satt upp några mål med träningen än, det kanske kommer. Men jag lovar att många på gymet idag hade lovat dyrt och heligt på nyårsafton att börja träna ordentligt. Jag har aldrig sett så mycket folk på gymet. I fredags var det nästan tomt, men nu har det snart gått en vecka på det nya året och ska man lyckas hålla sitt löfte är det dags att sätta fart. Jag undrar hur många jag kommer att ha sällskap med säg en söndag om tre eller fyra veckor? Jag får återkomma. Visst är det bra att ha mål men det kräver en hel del arbeta att nå ända fram.

Wow! Vilken skillnad
Jag tycker om att träna nästan själv på gymet så idag var egentligen ingen toppendag för mig. Killen som jobbade i receptionen var engelsktalande, jag har aldrig sett honom tidigare. När han stängde av musiken för att ta mikrofonen och berätta att det var 20 minuter tills gymet stängde så stannade jag upp. Det var något som fick mig att verkligen lyssna på honom, kanske för att han pratade engelska men ganska snart lyckades han på det mest eleganta sätt få mig att bli glad. Om jag önskade duscha eller handla i gymets affär så hade jag 20 minuter på mig. Wow. Vilken skillnad mot hans kollegor som trött brukar påminna att det där dags för oss att ta och gå hem. Några artiga meningar, en glad och engagerad röst fick mig nästan att gå in i butiken och se om det fanns något jag behövde. Men i stället gick jag förbi receptionen på vägen ut och tackade en förvånad receptionist. Förhoppningsvis fick jag honom att också bli glad.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varför heter bloggen Anahita Sthlm?

Nu finns det även en Faceboksida för Anahita Sthlm