Varför heter bloggen Anahita Sthlm?


Det hände en sak. Det blev ett långt uppehåll här på bloggen. Men nu de sista dagarna 2019 har jag bestämt mig för att återuppliva bloggen.

Ibland påmnns jag om varför jag valt att kalla den här bloggen för Anahita Sthlm. I våras när jag var peppad att åka till avelsorganisationens SWBs årsmöte som ordförande i valberedningen stötte jag på en äldre man som sa vad han tyckte: Stockholmare kan ingenting om hästuppfödning, en Stockholmare kan ingenting om hästar vi bor ju i en storstad och han hade absolut inte något förtroende för mig som medlem av valberedningen. Konstigt nog hade han
inga synpunkter på vårt förslag till ny styrelse.
Ja, ja. Det jag inte berättade för honom var att min uppfödning gick i topp på treårstestet i Östergötland året innan i både hoppning och dressyr. Det var en annan snäll person som kom fram och gratulerade mig till min fina uppfödning.
Jag har förstått att vi Stockholmare inte alltid är så trevliga, men jag försöker i alla fall bevisa motsatsen. Nästa gång jag träffar en sur gubbe ska jag ducka.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nu finns det även en Faceboksida för Anahita Sthlm

Världens bästa människa