En företagares funderingar kring ridkläder för män



När jag för drygt ett år sedan öppnade webshopen Hippocanis var jag bestämd. Jag skulle inte sälja några ridkläder för män. Marknaden är för liten och det är för svårt att nå lönsamhet. Det var ett lätt beslutat att fatta.

Verkligheten skiljer sig från teorin
Idag är jag inte lika säker. Många män har hört av sig och vill beställa kläder. Det finns en hel del yngre killar som rider. Ska de inte kunna köpa ridkläder? Jo så klart de ska. Men är det hos mig de ska handla? Hur ska jag som företagare agera? Strunta i lönsamheten och se det här som en service? Just nu har jag valt en medel väg som jag inte är så nöjd med. Jag har några få plagg hemma och tar hem ridkläder från Frankrike när någon vill prova. Jag tar en ganska stor risk att stå med osålda plagg. På plussidan; jag ger mina kunder ett mervärde. 

Hör gärna av dig med funderingar hur du tänker. 
/anahita

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varför heter bloggen Anahita Sthlm?

Nu finns det även en Faceboksida för Anahita Sthlm

Världens bästa människa