Mina leverantörer önskar mig framgång


Jag har leverantörer som är helt fantastiska. Om jag får en defekt vara så hjälper de till så fort det går, jag får en ny vara om de har samma vara hemma, jag får en liknande vara om varan inte finns hemma och är varan slut så får jag en kreditfaktura. Vem blir inte glad av att läsa ett mejl från en trevlig empatisk person även om ämnet inte är så roligt (borttappade sändningar, defekta varor, förseningar)? Jag hade aldrig kunnat tro att man kan bli så gott humör av ett mejl om en defekt vara.

Hejdå Sören
Sedan har jag Sören. Sören är chef på ett stort företag och låtsas vara gammal och förvirrad, men det är en fasad. Sören är egentligen skärpt och bryr sig inte om sina kunder. Han svarar inte på mejl eftersom han är vill ge sken av att vara just förvirrad och inte förstå sig på den nya tekniken. Att kännas vid att en var defekt när den rullade ut från fabriken slätar han över. Vet ni vad, killar som Sören tar för mycket energi och förstår mitt humör. Jag kommer aldrig få tillbaka några pengar för den trasiga varan. Som tur är så kostar den inte så mycket. Men vad hade hänt om det var tio varor som hade varit trasiga? Japp, Sören hade struntat i mig och jag hade fått ta kostnaden. Att göra sitt jobb ligger inte för Sören och han kan inte stava till kundvård. Jag kommer inte att handla av Sören igen, det finns en massa fina varor att sälja i min webshop Hippocanis och jag gör hellre affärer med trevliga personer som vill hjälpa mig och se till att det går bra för mig.
Hejdå Sören!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varför heter bloggen Anahita Sthlm?

Nu finns det även en Faceboksida för Anahita Sthlm

Världens bästa människa