Designmässan Formex del 1


Då var Formex slut. Min plan var att blogga varje dag. Det här är mitt första blogginlägg så vi kan konstatera att jag inte lyckats med mitt mål. Men jag lovar bot och bättring. Det kommer bli en handfull blogginlägg i efterhand.

Formex är en branschmässa. Inköpare från hela Sverige kommer till Stockholmsmässan för att köpa in inredning, små inredningsdetaljer, krukor till trädgården och souvenirer. Det finns även en del utställare som säljer kläder, lite enklare sommarskor och korgar.
Själv är jag på plats för att köpa in inredning med häst- och hundtema till min webshop 
Hippocanis Jag lyckades beställa lite lejon också. Mer om detta i ett kommande blogginlägg.  

Du kanske undrar varför jag bara köper in inredning med häst- och hundtema?
Både hästar och hundar har funnits i mitt liv så länge jag kan komma ihåg. För mig är det en livsstil, djur ger mig både glädje och en extra mening i livet. Out door Living - med hästar, hundar, speciellt   då fågelhundar -  är en livsstil som jag själv gillar. Det väger upp all stress och press i arbetslivet. Jag vill med Hippocanis skapa en mötesplats för sådana som mig, ett ställe där vi känner oss välkomna och upplever gemenskap. Samtidigt vill jag hjälpa mina kunder med att tillhandahåller bra, praktiska och vackra varor. Jag vill hitta saker som hjälper mina kunder i vardagen. Ett par sköna och snygga ridbyxor eller en vacker vinhållare på middagsbordet som får hemmet att se ombonat, personligt och välkomnande ut.
Personlig service finns i Hippocanis företags DNA. Vi erbjuder private shopping genom fysiska stall- och hembesök, eller via Instagram, Facebook, mejl, sms och telefon. jag har skapat shop som jag själv vill handla i.

Hur gick det på Formex undrar du kanske?
Jo jag hittade en hel del. Här kommer lite inspirationsbilder från Formex. Fler bilder kommer i nästa inlägg. Eller sök upp @hippocanis på Facebook och Instagram.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varför heter bloggen Anahita Sthlm?

Nu finns det även en Faceboksida för Anahita Sthlm

Världens bästa människa