En time out som får mig att reflektera

Jag har en leverantör som jag köper superfina schabrak ifrån. Mina kunderna är jättenöjda och har de väl köpt ett så vill de köpa fler. Schabrak är det tyg du lägger mellan hästen och sadeln så att inte sadeln skaver mot hästens rygg. 
Idag fick jag veta att det blir inga fler schabrak från Rider by Horse på några år. I alla fall inga vanliga kollektioner. 
Som företagare grämer jag mig, oj oj… vad ska jag ta in för produkter i stället? Vad passar med mitt övriga sortiment i min webshop www.hippocanis.com 
När jag kommit över mina egna triviala problem som företagare hinner jag tänka lite kring anledningen till time outen. Det blir time out för att Andreas som är Rider by Horse ska ta hand om sina barn..... Ja, om valet står mellan schabrak och de egna barnen så tycker jag att det är ett helt rätt beslut. Vi borde alla prioritera det som är viktigast för oss som privatpersoner. Genom vårt företag och vårt jobb hittar vi inte ”jaget”. Har du jobbat hårt i många år kan det ibland vara svårt att veta vem du egentligen är och vem du vill vara. Dags att ge mig ut på en resa och ta reda på vad jag vill prioritera.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varför heter bloggen Anahita Sthlm?

Nu finns det även en Faceboksida för Anahita Sthlm

Världens bästa människa