Kan jag tvinga mig själv att bli mer kreativ?


Jag känner mig extremt sällan oinspirerad och okreativ. Men idag är en sådan där dag som jag har kanske en gång om året eller vartannat år. Jag skulle ta lite bilder till min webshop och startsträckan var minst sagt lång. Men nu är det gjort, några bilder tagna och några bilder fixade från tidigare fototillfällen.
Jag har svårt att känna mig nöjd med att jag kom i mål. Ja, det är inte hela sanningen för jag borde ta några bilder till så helt i mål är jag inte. Vintermörkret som lagt sig över Stockholm så blir det inte så enkelt att fotografera utan blixt.
Hur ska jag göra för att känna mig nöjd? Jag tänker att jag ska tacka den här dagen för att den har varit tråkig, lång och trist. Jag kommer uppskatta mina vanliga dagar när jag sprudlar av energi, idéer och driv. Vissa saker ta vi förvgivet, vi reflekterar inte över dem och känner inte tacksamhet. Vad är det du tar för givet?
Over and out. Imorgon är en ny dag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varför heter bloggen Anahita Sthlm?

Nu finns det även en Faceboksida för Anahita Sthlm

Världens bästa människa