Stefan - jag och många med mig sörjer dig







Åh Stefan. Vad sorgligt att du har lämnat oss. Du gör det för tidigt. 
I sex år var du – Stefan Johanson - min chef på Hästnäringens Nationella Stiftelse (HNS). Vi var inte alltid överens från start, vi hade många och långa diskussioner om hur vi skulle bedriva verksamheten. Stefan du var VD och jag var verksamhetssamordnare. Stort tack Stefan för att du lät mig prova, utmana och tänja på gränserna inom HNS och låta mig lösa projekten på mitt eget sätt. Mina idéer utvecklades i det klimatet och jag hoppas att du också tyckte att våra diskussioner var givande. Tack för allt du har lärt mig och för att du tog dig tid. Tack för många glada skratt. 
Vi pratade ofta i telefon med varandra, du var på väg till ett möte någonstans i Sverige eller på väg hem till Mariestad. Du var alltid morgonpigg, energisk och glad. Behövde jag få tag på dig så såg du till att jag kunde ringa dig i en paus, en tidig morgon eller en sen kväll. Du hade en enorm arbetskapacitet och hade möten över allt i Sverige. Jag vet att det är många som saknar dig, från norr till söder.
Tanken var att jag skulle ringa dig idag, jag hann inte ringa dig före jul som var tänkt. Idag svarar du inte på mobilen, du kommer inte heller ringa tillbaka som du alltid plikttroget gjorde. 
Jag tror att du som vanligt hade tänkt ut julklappar med stor omsorg till de anställda på HNS och jag gissar att ni hade ett gott och trevligt julfika ihop. Jag är säker på att du tog minst lika god tid på att köpa fina presenter till din familj och att ni fick en härlig och lugn julhelg ihop. 
Den översta bilden har jag lånat från ditt Facebook-konto. Du var generös med tid, bilder och annat så jag vet att du skulle ha godkänt lånet om jag hade haft möjlighet att fråga dig.
Många sörjer idag, som jag gör. Jag tänker idag på de anställda och styrelsen för HNS, samt alla andra i Hästsverige som du på ett eller annat sätt arbetade och samarbetade med – vi myntade uttrycket att det finns en häst för alla och Stefan du är en motor i arbetat med att ge hästen en större plats i Sverige. Till din familj sänder jag många varma tankar i denna svåra tid. Jag beklagar sorgen. Åh Stefan, jag är så ledsen för din skull och din familjs. Vila i frid. 

Från vår första politikerträff på Skeppsholmen.





Möte med Hästnäringens Ungdomssatsning.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varför heter bloggen Anahita Sthlm?

Nu finns det även en Faceboksida för Anahita Sthlm

Världens bästa människa