”Show, don`t tell”

När jag gick på Journalisthögskolan Upprepades uttrycket ”Show, don`t tell” när vi skulle lära oss skriva bra journalistiska texter. Det gäller att skriva målande; händelser och beskrivningar ska ge läsaren en möjlighet att dra sina egna slutsatser.
I min webshop www.hippocanis.com försöker jag ge besökaren möjlighet att se produkterna och placera varorna i en miljö som pratar till våra känslor. Jag försöker genom kameran visa hur det kan komma att se ut hemma hos kunden och framför allt hur en hästbyst kan hjälpa till att skapa en viss stämning.
Men att få till det är inte helt lätt. Att göra helt realistiska bilder tror jag inte på. Jag försöker snarare måla upp olika känslouttryck; värme, glädje, elegans, stolthet med fler. Vi får se hur det ser ut om ett halvår. ”Work in progress.”




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varför heter bloggen Anahita Sthlm?

Nu finns det även en Faceboksida för Anahita Sthlm

Världens bästa människa