Skomakarns barn behöver en bättre story


Vissa människor man träffar ger energi, idéer och inspiration. Remy Nilson som jag träffade häromdagen är en sådan person. Remy Nilson var VD på ATG när  jag jobbade på Hästnäringens Nationella Stiftelses (HNS). Vi jobbade bland annat tillsammans med Public Affairs  och Remy satt även i HNS styrelse.
Remy är en äkta storyteller. Hitta din story och berätta den var hans bästa tips till mig. Det är ett företags story som gör det intressant och ökar attraktionskraften och därmed ökar försäljningen. Där och då kände jag att det måste jag bli bättre på. Jag känner mig lite som skomakarens barn. Bara för att man är bra på något så behöver det inte betyda att man lägger ner tillräckligt mycket tid. Det finns förbättringspotential och det ska jag ta tag i.
Remys andra tips var att nätverka. Det gäller som företagare att nätverka, att vara på rätt ställe vid rätt tillfälle. När jag så här i efterhand försöker utvärdera hur jag nätverkar så kan jag se att jag saknar mål och strategi. Även det skriver jag upp listan över områden att jobba vidare med.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varför heter bloggen Anahita Sthlm?

Nu finns det även en Faceboksida för Anahita Sthlm

Världens bästa människa