Vem är din vän?

Senaste åren har jag lärt mig nya saker om vänner. Jag blir inte imponerad av makt eller rikedom. Jag är intresserad av människor oavsett om det är en VD eller någon med mindre makt. Jag trodde att många tänkte som jag. Men oj så fel jag har haft. Från att ha haft en tjänst med status inom hästnäringen i Sverige så är jag idag egen företagare utan någon maktbas. Varje dag lär jag mig nya saker och vissa saker vill jag lära mig förr än senare.
Jag förstår nu varför människor som är intresserade av makt så gärna klänger sig kvar vid sina poster. Förlorar de sin makt så förlorar de även sitt nätverk. Jag vill inte förlora mig själv. Makt för maktens skull är ointressant. Maktens vänner är inga riktiga vänner.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varför heter bloggen Anahita Sthlm?

Nu finns det även en Faceboksida för Anahita Sthlm

Världens bästa människa